۱۲ تیر ۱۳۸۶، ۲۰:۴۰

احمدی نژاد در نشستی صمیمانه با صادرکنندگان:

اجازه نمی‌دهیم حقوق صادر کنندگان و ملت ضایع شود

اجازه نمی‌دهیم حقوق صادر کنندگان و ملت ضایع شود

رئیس جمهوری در دیدار صادرکنندگان بزرگ کشور با تاکید بر اینکه هیچ کس حق ندارد منافع ملی را فدای رقابت های سازمانی و صنفی کند، گفت: نباید اجازه دهیم حقوق صادر کننده، تولید‌کننده و ملت ضایع شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، عصر امروز درمراسمی  با حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری، وزرای کشاورزی، بازرگانی ، اقتصاد و صنایع و همچنین روسای سازمانهای برنامه و بودجه، بانک مرکزی و رئیس مرکز توسعه صادرات  در ساختمان شهید رجایی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد 4 نفر از صادرکنندگان بزرگ کشور به نمایندگی از بخشهای خدمات فنی، کشاورزی ، صنعت و تشکل های صادراتی به ارائه مشکلات خود پرداختند.

در این دیدار صمیمی رئیس جمهور از وزرای مربوطه خواست که همان لحظه توضیحات لازم را ارائه دهند و اگر راهکار مناسبی نیز طراحی شده است ، برای اجرا هر چه سریعتر اقدام کنند.

در این مراسم محمد رضا اسکندری وزیر کشاورزی اولین وزیری بود که با دستور رئیس جمهور در خصوص مشکلات بخش کشاورزان به ارائه توضیحاتی پرداخت . وی در هنگام پاسخگویی  با اعتراض چند تن از صادر کنندگان از جمله صادر کنندگان میگو ، کشمش و خرما روبرو شد و به ارائه آمار و ارقام و عملکرد وزارت کشاورزی در این خصوص پرداخت.

 اسکندری گفت: در خصوص صادرات خرما در سال های 83 – 84 ، با   6/8 درصد ارزش وزنی و 68 درصد ارزش ریالی روبرو بوده ایم.

وی گفت: ما بدنبال توسعه کشت نخل هستیم  و آمار و ارقام جدیدی نیز در دست داریم.

در پی سخنان وزیر ، رئیس جمهوری خطاب به نمایندگان صادر کننده نمونه کشور، وزرای حاضر و مسئولان خواستار آن شد  که در جلسه ای با حضور یکدیگر تعامل کنند تا در بخش های کشاورزی مشکلات رفع شود.

احمدی نژاد تصریح کرد: باید حقوق صادر کنندگان، تولید کننده و ملت ضایع نشود .

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس حق ندارد منافع ملی را فدای رقابتهای سازمانی و صنفی کند گفت: همه باید کمک کنیم تا ضمن کسب سود برای اقشار مختلف مردم ، بر درآمد و ثروت ملی نیز افزوده شود.

رئیس جمهوری لزوم فرآوری انواع کالاها قبل از صادرات  در داخل کشور را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دولت از صادر کنندگان حمایت لازم را خواهد کرد.

وی گفت: دولت ، صادر کنندگان و کشاورزان مقابل یکدیگر نیستند ؛ بلکه ما در کنار یکدیگریم . 

در این هنگام نماینده کشاورزان گفت: آقای رئیس جمهور، به بنده اعلام کردند برخی سخنان را نگویم ، رئیس جمهوری در پاسخ به وی گفت: با لاپوشی چیزی درست نمی شود ، ما آمده ایم کار را پیش ببریم ، اگر آماری اشتباه ارائه شده است ، ما نفی نمی کنیم ، دولت نهم بدنبال حل مشکلات است.

در ادامه این مراسم یکی از تولید کنندگان زعفران در کشور گفت:  افتخار ما تولیدکنندگان زعفران این بود که بر روی بسته های صادر کننده زعفران بنویسیم 94 درصد زعفران دنیا در ایران تولید می شود و با افتخار پرچم ایران را بر روی بسته های خود حک کنیم.

در این هنگام وزیر کشاورزی  که برای جواب دادن به سئوالات ایستاده بود به ارائه توضیحاتی پرداخت. 

دکتر احمدی نژاد نیز پس از سخنان اسکندری خطاب به حاضران گفت: ما حق نداریم منافع ملی را فدای رقابت های شخصی کنیم. ما یک خانواده هستیم و باید بنشینیم و در کنار هم تفاهم کنیم تا حق کسی ضایع نشود.

رئیس جمهور در ادامه به وزرای کشاورزی ، بازرگانی و اتحادیه صادر کنندگان گفت: بنشینید و با ارائه راهکار مشکلات را از بین ببرید.

احمدی نژاد خطاب به صادر کنندگان گفت: ما تسهیلات را در اختیار شما قرار می دهیم تا شما بروید و بر اساس قیمت پایه تعیین شده از سوی وزارت کشاورزی و بازرگانی ، شخصا محصولات را از کشاورزان بخرید.

وجود مشکلات مابه التفاوت ارزی از دیگر مشکلات اظهار شده از سوی صادر کنندگان بود که رئیس جمهوری اعلام کرد: مسئولان ذیربط راهکارها را ارائه دهند تا در جلسه هیات امنای ارزی تصمیم جدی گرفته شود.

احمدی نژاد گفت: نقطه اطمینان بنده در صادرات و بخش صادرات آنجایی است که این بخش بر روی ریل خود با سرعت به جلو حرکت کند زیرا ما می توانیم با سرعت به جلو حرکت کنیم و تمامی بازارها را در اختیار بگیریم.

وی گفت: رفع مشکلات و تسخیر بازارها نیازمند همکاری تمامی بخشها است ، ما یک خانواده هستیم ، بخصوص در بخش صادرات نگاه ما یک نگا ه ملی است. ما یک خانواده ایم و باید کالای ایرانی را با قدرت و سرعت به جهانیان نشان دهیم.

رئیس جمهوری خطاب به حاضران گفت: وزیری موفق است که بتواند مشکلات را حل کند. ما باید کشور را به طور مناسب اداره کنیم و این توانمندی وجود دارد.

وی در سخنان خود خطاب به صادر کنندگان نمونه کشور گفت: بنده به شما پیشنهاد می کنم تا قبل از جلسه بعدی با برگزاری انتخابات ،  نمایندگانی را در بین خود مشخص کنید تا ارتباط مستمری با مرکز توسعه صادرات داشته باشند و در تصمیم گیری ها نیز حضور یابند ، اگر لازم بود مواردی را توضیح دهید می توانند در جلسه هیات وزیران آن مسائل را مطرح نمایند.

رئیس جمهور پیشنهاد کرد جلسه آینده صادر کنندگان نمونه کشور چهارشنبه هفته آینده برگزار شود.

مظاهری رئیس مرکز توسعه صادرات نیز در پایان نشست اول صادر کنندگان نمونه کشور با رئیس جمهور به توضیحاتی در خصوص  راهکارهای موجود و حل مشکلات پرداخت.

کد خبر 512150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha